lottevanmalsen-.followmyadventures.nl

Blog 3 De eerste maand

Blog 3 De eerste maand.

Terwijl ik dit aan ben schrijven ben zit ik in de bus en is het 9:30 uur. Ik ben op weg naar mijn derde wedstrijd in Alytus. Dat is met onze bus ongeveer 3 uur rijden (zoiets als op en neer naar Maastricht). Ik moet vaak veel reizen naar basketballwedstrijden omdat de basketballscholen in de grote steden liggen en Klaipeda helemaal aan de zee ligt.

18 September ben ik een maand in Litouwen. De eerste maand ging erg snel en voelde als een soort vakantie. Hopelijk gaat dat snel over, want ik heb geen vakantie, moet gewoon naar school en huiswerk maken.

Jullie willen vast weten wat ik de afgelopen tijd allemaal heb gedaan. Ik heb gefietst naar het eiland dat voor de kust ligt. Hier hebben we de zee gezien. Natuurlijk ben ik ook naar school geweest. We hebben zelfs de eerste schooldag gevierd! Je vraagt je misschien af waarom je de eerste schooldag zou vieren. Ik weet het ook niet, maar ze vieren het hier door erg netjes naar school te gaan, bloemen en chocolade aan de leraren te geven en daarna uit eten te gaan of met je familie te eten.

Ik heb nu 4x per week basketbal training met mijn team en 1 wedstrijd, maar ik ga nu ook op school 4 uur per week schiet- en dribbel oefeningen doen als een soort gymles. Als ik geen teamtraining heb dan moet ik 2x per dag 30 minuten hardlopen dus elke dag ben ik wel actief bezig. Ook heb ik in mijn tuin een basket staan waar ik de overige uren van een normale dag besteed.

Ook ben ik jarig geweest deze maand wat ik toch wel een erg moeilijke dag vond. Ik vond het heel lief dat ik allemaal berichtjes van jullie kreeg maar daardoor besefte ik dat ik jullie erg mis. Ik werd gelukkig een beetje opgevrolijked door mijn vrienden op school, mijn basketballteam, mijn familie in Nl, USA en hier en natuurlijk alle lieve mensen uit Nederland.

Ook heb ik een nieuwe "traditie" ondergaan...van mijn basketballteam moest ik op een stoel gaan zitten waarna ze me 17x omhoog tilden / pushten. Gelukkig voel ik me al wel weer een stuk beter. Nu we een paar dagen verder zijn besef ik weer dat het hier heel leuk is en dat het ook erg lief is dat jullie allemaal aan me denken.

Groetjes Lotte

Reacties

Reacties

Rhonda

Leuk bericht Lotte! Wat heb je het maar deuk daarginder. Je verjaardag vieren in een vreemd land en niet met je eigen familie is wel heftig hoor. Succes met je wedstrijden?

Ilse van Malsen

Heb net met Stefan en Julia je bericht gelezen. Erg leuk! De Litouwse verjaardagstraditie spreekt ons wel aan. Fijn dat je het zo naar je zin hebt ondanks dat er ook moeilijke momenten zijn waarop je je familie en vrienden mist vooral als je jarig bent. Fijn dat je in Klaipeda al lieve mensen om je heen hebt. Geniet nog van je verblijf daar en succes met o.a. krepsinis.
Groetjes, Stefan, Julia en Ilse

Annemarie

Lieve Lotte, Wat leuk om weer wat van je te lezen en ook je foto's te zien. Die van jou met Biem vind ik super leuk. Fijn dat je het naar je zin hebt in Litouwen, zo te lezen ben je hartstikke druk, Miss Sporty! Die hagelslagtaart heb je zeker verdiend. Dikke kus, Annemarie

Mieke Couwenberg

Lieve Lotte,
Jeetje al een maand voorbij, de tijd vliegt voorbij. Vooral voor jou, met al die nieuwe indrukken.
En natuurlijk een moeilijk moment "je verjaardag" , maar die heb je ook overleeft?
Fijn dat je heel veel Jan basketballen, daar heb je het ook voor gedaan. Vind het leuk om je te volgen.
Geniet van je tijd daar, een hele ervaring rijker straks ???

Wies

Hallo Lotte

Wat fijn dat je het leuk hebt. Hopelijk gaat het zo door en kun je genieten van een geweldig jaar met allerlei leuke dingen.

Hein Coppes

Leuk bericht, Lotte. Zet hem op op school en bij het sporten!

Ida Banis

Leuk iets van je belevenissen te lezen. Inderdaad zal jarig zijn en straks in de winter de feestdagen wat lastig zijn. Maar volgend jaar ben je weer gewoon bij je eigen familie en kijk je terug op een onvergetelijk jaar.
Succes met ook nog tijd vinden voor studie en veel plezier in het basketballen. Fijn dat je af en toe Nederlands kan spreken, want dat is toch net even gemakkelijker als Russisch.

Sigi en Koen

Leuk om over je belevenissen te lezen. Heb je het Litouws al onder de knie? Leuk om je de hoogte in te steken als je jarig bent. Wat doen ze als iemand 50 wordt? (arme armen) Geniet verder van je basketten, nieuwe familie en een beetje van school.

Ronald

Al helemaal een marteling als ik in die stoel zou zitten ?.

Maar sorry dat ik vergeten ben je te feliciteren. Bij deze alsnog.

Fijn dat je zulke lieve mensen in je omgeving hebt. Geniet er van. Volgend jaar zit je weer met ons opgescheept ?.

Hou ons op de hoogte. Het is bijzonder leuk deze blogs te lezen.

Knuffel!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!