lottevanmalsen-.followmyadventures.nl

Blog 2 De eerste paar dagen in Litouwen

Labas allemaal

De eerste paar dagen in Litouwen waren hopelijk het vermoeiendst. Het begon vrijdag toen ik aankwam op het vliegveld, toen we naar een of andere accomodatie reden in een bos waar we ons introcamp zouden hebben. 

Op het introcamp hebben we de eerste woorden Litouws geleerd, traditioneel Litouws gedanst, veel gegeten (ook speciale Litouwse dingen!), onze gastgezinnen ontmoet, veel nieuwe vrienden gemaakt, geleerd en gezien dat de Litouwse studenten een intressant manier hebben van dansen en nog veel meer gekke en leuke dingen. Verder zijn er ook internationale studenten uit: Chili, Argentinië, Duitsland,Turkije, Australië en de Verenigde Staten.

Verder is mijn gastgezin erg gezellig mijn zusje Mirra kan voor haar leeftijd erg goed Engels (fijn!). Mijn kleine broertje Allan kan alleen Russisch, mijn andere broertje Natan heb ik nog niet ontmoet omdat hij op vakantie is in Turkije, mijn moeder Romanna spreekt als het goed is Litouws, Russisch, Ests en Engels en mijn vader Sergej spreekt Russisch, Litouws en Engels. Ik denk dat ze dus thuis Russisch praten, maar eerlijk weet ik het niet zeker omdat ik het gewoon niet kan verstaan.

Gelukig kwam ik op het introkamp achter dat ik niet de enige was die Nederlands spreekt. Dat is af een toe erg fijn omdat andere talen spreken nog al vermoeiend is.

Verder ben ik naar de supermarkt geweest waar ze gewoon “Een kind van de duivel” draaide, heb ik gefietst om wat scholen te bezoeken, gebasketbald met Mirra en Alyssa (Duits meisje ook van YFU) en haar zusjes. Ook heb ik al veel met onze hond Bim gespeelt. (uitgesproken als Biem of Beamer)

Reacties

Reacties

Wies

Nou, dat ziet er allemaal veelbelovend uit. Leuke begintijd en met jou positieve uitstraling weet ik zeker dat dat zo blijft. Geniet van elk moment het is zo voorbij. Liefs.

Annemarie

Lieve Lotte,

Wat fijn om wat van je te horen/lezen! Goed om te horen dat je iemand anders kent in de buurt die ook van YFU is. En zelfs ook een Nederlander. Soms kan het heel fijn zijn om even je hart te luchten tegen iemand die in hetzelfde schuitje zit. Maar ook super dat je Engels kunt praten met de meeste gezinsleden. En dat er ook nog zo'n knuffelig hondje bij jullie woont!
Ik hoop dat je snel went.
Heel veel liefs en een dikke kus uit Tilburg XXXX

P.S. Kan ik op youtube filmpjes vinden waarop te zien is hoe Litouwers dansen? ??

Ilse (van Malsen)

Hoi Lotte,
Dat klinkt allemaal heel leuk! Fijn ook dat bijna de hele familie Engels spreekt dan kun je elkaar nog aardig verstaan. Leuk die kleine broertjes en zusjes :-) Ze boffen daar natuurlijk ook erg met jou als nieuw gezinslid, een leukere grote zus kun je niet hebben toch?! Ik ga zo even naar je foto's kijken. Geniet van deze bijzondere tijd! Groetjes, Ilse

Ronald

Klinkt allemaal prima! Alleen vraag ik me af wat Labas betekent? ;)

Mieke Couwenberg

Hallo Lotte,
Leuk om op deze manier jou te volgen. Je gaat zeker een leuke en spannende tijd beleven. Het zou niks voor mij zijn, vind het ook heel knap van je.
Je zult wel veel basketballen, maar dat doe je met veel plezier.
Geniet er van, een jaar vliegt voorbij als je het naar je zin hebt.
Een hele dikke kus van ons allemaal???

Lizette Gamers

Hey Lotte,
Ineens zie ik dit reisverslag langskomen op Facebook. Wat stoer dat je voor een jaar naar Litouwen ben vertrokken. Ik hoop dat je er een super leuke tijd zal hebben. En vandaag ben je jarig, toch?!! Van harte gefeliciteerd, ik hoop dat je een gezellige verjaardag zult hebben.
Groetjes, DLVDJ xxx

Joyce

Wat een superervaring. Vergeet je nooit meer. Goed dat je dit doet en heel dapper.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!