lottevanmalsen-.followmyadventures.nl

Blog 12 Een nieuw begin in een nieuw land

Vrijdag 24 Augustus om 4 uur ging de wekker onderweg naar Schiphol. Om 8:30 zou ik van Amsterdam naar Atlanta vliegen. Alles verliep soepel met een koffer die 22.9kg woog (max 23kg). De eerste vlucht van ongeveer 10 uur kon ik erg slecht slapen, ik zat naast een vrouw die echt te veel wijntjes had gedronken. Dat wat dus iets minder gezellig. Gelukkig kon ik naar de films Love Simon en Lara Croft kijken. Na de eerste vlucht ging ik op Atlanta met een soort trein naar de volgende gate. Ik moest 2/3 uur wachten op de volgende vlucht naar Des Moines. Gelukkig heb ik die vlucht van 2 uur volledig kunnen slapen. In Des Moines werd ik opgepikt bij aankomst in Marshalltown ben ik eigenlijk gelijk mijzelf “in gaan checken” in mijn kamer. De eerste paar dagen hadden we nog geen lessen. Ik had het erg zwaar omdat ik erg last had van jetlag en het vettige Amerikaanse eten.

Nu ik dit schrijf is het 21 oktober en over ongeveer 6 weken kom ik al naar huis voor kerst. Ik heb het erg naar mijn zin hier. Het zou iets minder “frisjes” kunnen zijn, maar daar valt mee te leven. Ik woon nu dus in een “dorm” wat eigenlijk gewoon een appartement is. Dit appartement deel ik met 3 andere meiden, Grace (Amerikaan), Cora (Amerikaan) en Clara (Spanjaard). Cora en Grace delen een kamer en badkamer en Clara en ik delen een kamer en badkamer. Met zijn vieren hebben we een keuken en woonkamer. Clara is behalve roommate ook een teamgenoot en een echte point guard uit Barcelona Catalonië (Spanje).

Mijn basketbal team bestaat uit 9 meiden, waarvan 4 Spaanse en 4 Amerikaanse. Ik zal een aantal teamfoto’s in het foto album zetten. Een normale dag is ontbijt (7:30), lessen, lunch (11:00-12:30), lessen, warming up, training(15:30-17:30), cooling down, avondeten. Om 14:30 ga ik naar onze athletic training room waar ik mijzelf voorbereid voor een training. In mijn geval is dat een warmte “deken” voor mijn rug en schenen. Met vervolgens wat stretch oefeningen. Na de training is mijn cooling down 4 rondjes joggen om het veld, dan om de dag een ijsbad of ijszakken op mijn rug en linker scheen. Meestal gaan we daarna gelijk door naar het avondeten.

De vakken die ik op dit moment volg zijn: Basic Athletic Training, International College Experience, Sociology, Taping, Personal Wellness, Principles of Sports Management en Weight Training. Over het algemeen qua cijfers doe ik het uitstekend op Sociology na. Ik vind dit een best lastig vak, weinig internationale studenten, veel leerlingen in de klas en veel stof. Voor de eerste test had ik dus extra goed voorbereid, maar na 10 minuten werd mijn toets ingenomen omdat mijn leraar vond dat ik aan het afkijken was. Wat mij best wel een beetje pijn gedaan heeft omdat ik erg goed was voorbereid. Ik mocht de toets ook niet overdoen, wat het nog erger maakte. Dat heb ik inmiddels met de nodige moeite geaccepteerd. De res van mijn cijfers laat gelukkig zien dat ik helemaal niet hoef te spieken om A’s te halen.

Een typische dag klinkt erg saai als ik het zo lees. Gelukkig hebben we veel activiteiten die gebeuren op Marshalltown Community College (MCC). Elke woensdag hebben we “Grocery Bingo” waar je lekkere dingen kunt winnen en hebben we ook “Tiger Trivia”. MCC sportteams heten Tigers….Op donderdagavond hebben we elke week een andere activiteit georganiseerd door een student: Fifa toernooi, leren Servische pannekoeken te maken, film avondjes etc. Op vrijdag om de week hebben we ook buiten het college een soort internationale meeting: “Fish”. Een familie in Marshalltown organiseert dit en hier komen de internationale mensen uit Marshalltown en sommige studenten van MCC bijeen om gezellig te eten en spelletjes te doen. Verder hebben we ook een aantal sport teams op MCC dus elke week zijn er wel wedstrijden te zien, ons voetbal team doet het op dit moment heel erg goed. Ze staan 2de op de nationale ranking. Ze zijn 1st geworden in de staat en gaan nu naar de nationale kampioenschappen.

Buiten de activiteiten van MCC doen we ook veel zelf omdat het anders erg saai word. bijvoorbeeld bowlen, naar Wallmart, de taco truck, etc. Ik heb dit weekend 2 speciale dingen gedaan. Zaterdag heb ik 2 wedstrijden gefloten bij 8-9 jarigen en zondag ben ik naar de New Hope Church geweest omdat ik toch wel benieuwd was hoe dat is. Ze waren erg dankbaar maar of ik vaker ga weet ik nog niet.

Ook heb ik een paar weken geleden mijn eerste tornado overleefd. Ik zat op een zondagavond zoals gewoonlijk van 6-9 in de studie hal omdat je als atleet 4 studie uren per week moet maken. Na een half uur komt er iemand binnen die zegt dat we naar onze appartementen moeten gaan. Als het alarm nog een keer af ging moesten we naar de wasruimte gaan met dekens. In ons appartement was het erg druk, veel Spaans sprekende mensen waren best wel een beetje gestrest. De Amerikaanse kamergenoten waren het gewend dus die waren erg kalm. Na wat pizza’s en weinig slaap was alles oke en had de tornado ons niet getroffen. Dus de maandag gingen we gewoon naar school alsof er niks aan de hand was geweest.

Als je vragen hebt of gewoon lekker een keer wilt kletsen, laat het me weten het tijdsverschil is 7 uur later in Nederland dus 7 uur vroeger in Amerika. Als je een kaartje wilt sturen ook dat is mogelijk want ik heb een adres. Ik heb het erg naar mijn zin!!

Liefs blije Lotte

Reacties

Reacties

Wies

Wat fijn om weer iets van je te horen, en natuurlijk ook dat je het goed maakt.
Toch een druk schema heb je. Ook weer een goed vooruitzicht om met de kerst weer lekker thuis te zijn. Lieve groetjes en knuffels.

Ilse van Malsen

Hoi Lotte, leuk om te lezen wat je allemaal doet. Fijn dat je het naar je zin hebt in de USA. We sturen nog snel een kaart voordat je naar Tilburg reist (post is behoorlijk lang onderweg :-)
Groetjes, Ilse

Sigi en Koen

Blij te lezen dat het goed met je gaat in dat grote land. Het zal toch weer een hele aanpassing zijn met weer andere talen dan Lithouws...maar dat lukte je ook aardig. Veel plezier en geniet en tot...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!