lottevanmalsen-.followmyadventures.nl

Blog 13 Ik dacht dat winter niet erger kon

Zoals gewoonlijk sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een blog heb gepost. Ik heb het gewoon heel erg druk. Gelukkig wel met veel leuke dingen en leuke mensen. Omdat het zo lang geduurd heeft een extra lang blog met heel wat leuke foto’s .

Tijdens mijn jaar in Litouwen was het al erg koud, gevoelstemperaturen van -30. Daar bleef school altijd doorgaan, basketbal werd ook nooit gecanceld. Hier in Iowa is het net allemaal iets anders, temperatuur is -30 en gevoelstemperatuur rond de -50. Op zulke dagen word school meestal eerst tot 10 uur gecanceld, als het dan nog steeds onmogelijk is om op school te komen word school voor de hele dag gecanceld. Als lessen pas om 10 uur beginnen is er meestal ook geen ontbijt, wat ik op zich wel vervelend vind. De trainingen blijven natuurlijk wel door gaan. Wat de wedstrijden betreft ; die worden veel afgelast, het is te gevaarlijk om met een bus door de sneeuw te gaan. Het is zelfs koud genoeg wanneer je kokend water naar buiten gooit het direct bevriest.

Wat school betreft is mijn 2de semester begonnen, het eerste semester heb ik afgesloten met een 3,57GPA. Met deze hele mooie cijferlijst kreeg ik ook een plekje op de “Dean’s list” wat dat precies inhoudt, geen idee. Zelf ben ik het meeste trots op mijn Sociology punt omdat een B- het hoogste haalbare nog was, omdat ik voor mijn eerste test een F kreeg. De vakken die ik dit semester volg zijn: Composition 1, Statistics, First Aid, Human Growth and Development en Computer Systems. Door mijn goede cijfers van afgelopen semester ben ik op uitnodiging lid geworden van Phi theta kappa honor society.

International college experience

A

Weight Training I

A

Personal Wellness

A

Principles of Sports Management

A

Basic Athletic Training

A-

Introduction to Taping

B+

Introduction to Sociology

B-


Ondertussen ben ik ook thuis geweest tijdens kerst, ook al was het maar voor 2 weken. In deze tijd heb ik erg veel gedaan. Zoals gaan shoppen in België, meegetraind met allebei de teams van Famke (Veghel en Tilburg), sinterklaas gevierd met mijn vriendengroep en familie, naar de huisarts en kapper geweest, sushi gaan eten. Kerst gevierd met mijn oma, tante Annemarie en de rest van mijn familie.

In het buitenland kun je niet alle Nederlandse tv programma’s bekijken, gelukkige post iemand afgelopen jaren steeds alle afleveringen van Expeditie Robinson op Youtube. Elke vrijdag hadden papa en ik een gesprek of discussie over Expeditie. Toen ik in Nederland aankwam gingen we Sinterklaas vieren met de familie, en papa en ik kregen kaartjes om naar de live finale van Expeditie Robinson te gaan kijken. Dit was een erg leuke dag, wij met de auto naar Breukelen daar frietjes gegeten en met de trein naar Amsterdam. Na genoten te hebben optredens van: Famke Louise, I am Aisha, Josylvio, Nienke Plas, Corry Konings, Jody Bernal en Steven Brunswijk. Uiteindelijk was de winnaar boer Jan, Ik was team Gregory Sedoc maar toch was het wel mooi dat boer Jan won. Dat is alweer de tweede boer die de Expeditie wint, misschien gaat het niet om dat je heel erg goed bent in de proeven, maar dat je gewoon erg goed bent in het overleven en het fit blijven. Dus als je meedoet aan boer zoekt vrouw heb je kans om als boer ook Expeditie Robinson te winnen??

Jammer genoeg was ik niet zo heel lang in Nederland omdat ik 31 december gewoon training had. Dus oud en nieuw heb ik in mijn appartement gevierd met mijn teamgenoten en ook spelers van het jongens basketbal team. We waren met 6 Spanjaarden en die hebben een raar ritueel met oud jaar: de laatste 12 seconden van 2018 moest je 12 druiven eten wat geluk zou moeten brengen. Dus wij leuk meedoen aan dat ritueel, ook hadden we Spaans eten: brood met tomaten, omelet met aardappel, kaasjes, en nog een hoop ander lekker eten.

Over het basketbal: ons seizoen is afgelopen, jammer genoeg was mijn seizoen iets eerder afgelopen dan voor de rest van mijn team. 18 Februari hadden we een thuis wedstrijd en ik speelde mijn beste wedstrijd van het hele seizoen, steals, rebounds, aantal mooie punten. Maar op een gegeven moment rende ik op een rebound bal af, waarbij mijn teamgenoot met haar ellenboog mijn hoofd raakte. Ik kwam op de grond terecht. Nadat ze mij een aantal vragen hadden gesteld: “Wat ben je aan het doen?”, “Kun je tot 5 tellen?’ en ik reageerde met op de grond liggen werd snel de conclusie getrokken dat ik een hersenschudding had. Volgens de trainer reageerden mijn ogen heel raar en viel ik in slaap dus voor de zekerheid werd ik op een brancard afgevoerd en met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Ik bleek inderdaad een hersenschudding te hebben: advies om zo weinig mogelijk te computeren, mijn telefoon te gebruiken, televisie te kijken en te lezen. Ik vroeg me af wat ik precies wel kon doen en dat was rusten en slapen. Tijdens de afgelopen periode heb ik dus vrij weinig gedaan, mijn foto, kaarten en brieven muur hangt wel een heel stuk voller met dieren cartoons die ik heb getekend. Op een gegeven moment kan je niet meer heel de dag niks doen, en toen ben ik dus gaan tekenen. Ook ben ik begonnen met puzzlen wat veel tijd kost.

Omdat het spring break is en ik lekker in Marshalltown blijf, kan ik jullie hulp wel gebruiken. Wat zijn dingen die ik echt hier in U.S.A nog zou moeten doen of in het algemeen nog zou moeten doen als een soort bucketlist, bijvoorbeeld: naar een drive-in-bioscoop gaan, meerijden in een ambulance, loop op hete kolen, maak een sneeuwpop etc. Van deze tips ga ik er zoveel mogelijk proberen te doen hier of in de zomer, het beste en origineelste idee zal ik in de volgende blog laten zien in een fotorapportage.

Groetjes en liefs Lotte

Reacties

Reacties

Marianne en bart

Vinden het erg leuk dat je ons laat meegenieten van de dingen die je mee maakt wat een mooie punten lijst ik neem tenminste aan dat a het hoogste is heel veel plezier

Renate

mooie foto's liefje

Wies

Wat vervelend dat je een hersenschudding hebt. Maar o wat fijn dat het op school goed gaat en ook met je sport heel tevreden bent. Ik ben wel blij dat ik daar niet ben hoor gevoel temperatuur min 50 is héél koud, snap ook dat je dan niet naar school kunt. Maar zorg goed voor je zelf en geniet van alles wat je leuk vind. veel liefs en knuffels. Wies

Ida

Leuk weer iets van je te lezen. jammer van die hersenschudding, maar als je weer een blog kan maken, gaat het dus weer stukken beter! Wat je natuurlijk nog moet doen: de liefde voor weerwolven doorgeven ;)

Lucia

Leuk om je verhalen te lezen, Lotte. Enne...ik zal nooit meer klagen dat het hier te koud is. -50!

Ronald

Haha, heerlijk blogje weer... Fijn dat het goed gaat! Een vraagje: Waarom zou je kokend water naar buiten willen gooien??? ;)

Aimée

Ik was vorig weekend aan het logeren bij Annemarie en op het toilet hangt daar een mooie poster: van jouw Marshalltown community college-team met stoere meiden!!
Heel leuk, ook om jouw blog te lezen. Hopelijk ben je weer goed hersteld van je hersenschudding en kun je er weer lekker tegenaan. Succes en veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!